Underbar vecka i Sälen!

Sälen var helt fantastiskt fint! vi har verkligen haft en underbar vecka.

Vi lämnade Sölvesborg vid 6-tiden på morgonen i Söndags, bilresan upp var sjukt dryg. Kunde inte sova fast att jag va trött och inte mycket utrymme att röra sig på.. så man satt mest.. o satt... ja ni fattar vinken.

Iallafall, framåt 3-tiden på eftermiddagen körde vi in i Sälen, körde bland annat förbi där Vasaloppet startat några timmar tidigare, ganska fräckt faktiskt.
Vi åkte direkt till Receptionen och hämtade ut nyckeln till stugan och sen packade vi in alla grejer för att sedan köra upp mot tandådalen och käka lite. Kvällen vart ganska lugn sen, alla va trötta och slitna efter alla timmar i bilen så vi somnade relativt tidigt.

Veckan bjöd sen på underbar skidåkning, är jäkligt stolt över min egen utveckling.. Var faktiskt grym på det här med skidor fast att jag aldrig stått på några innan. Vurpade bara två gånger i backarna, så det gick ganska bra, fast efter första vurpan hade jag ganska ont och tog det sedan lugnt ett tag innan jag körde på igen. D lurade upp mig i den backen två gånger sedan under veckan och då va jag skraj typ hela vägen ner, ville inte ramla igen... plogtekniken funkade knappt där så de va bara att susa ner i full fart och sedan försöka svänga lite så man saktade ner, som tur va så fanns där ingen annan i den backen just då så jag behövde inte oroa mig för att åka in i någon annan.. haha
Vädret va lite sisådär, det snöade ganska mycket så skidglasögon var ett måste för att kunna se nåt överhuvudtaget, dom flesta dagarna va de sjukt dimmigt uppe på toppen med så man såg inte mycket där uppe.. man kunde se ungefär 15 meter framför sig, sen va de bara vitt. Så det va lite synd.

Allt som allt så har det gått jävligt bra! vi kommer lätt åka iväg igen till nästa år.. vet inte om det blir sälen då men de löser sig nog.

Ha de kalas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0