Ett kort inlägg..

För de gör ont att skriva..

Jag har alltså skadat tummen. Va med ute på terrängkörning på Revingehed. Satt i en bil där och rätt som de va så skumpa det till ganska ordentligt så nånting föll ner ifrån ett fack i taket och prickade rakt på min tumme.. Smärtan går inte att beskriva, nu har det ändå gått 3 dagar sen det hände och de gör nästan lika ont fortfarande..
Jag har inte brutit den, men de kan finnas en spricka som inte syns på röntgen än, så har jag fortfarande ont framåt nästa vecka så får jag åka dit igen för då kan sprickan ha gått upp så pass att den syns.
Har förstört ledband och tagit sönder en del av senan som sitter i tummen och den är svullen som en jävla korv.

Först åkte vi till sjukhuset i Lund, klockan 11.55 kom jag in på akutmottagningen där, en halvtimme senare va jag inne hos sköterskan och skrev in mig.. (hade ju klart inget legg eller patientbricka, suck.. Men de gick bra ändå till slut) Sköterskan sa att det va 6 stycken före mig i kön till att få komma in till läkaren.. Efter fyra timmar va det 4 före mig och efter ytterligare 2 timmar va de 6 stycken före mig igen. Det fanns inte en enda tidning i deras väntrum, vi bara satt där rätt upp och ner. Till slut blev vi måttligt trötta på att vänta så jag gick in till dom på ortopeden och fråga hur lång tid det skulle ta till.. De visste dom inte, anledningen till att de helt plötsligt va 6 stycken före mig igen va att de kommit in några akutfall med ambulans. Jag fick inget smärtstillande, Jag kunde stå ut va sköterskans svar... Till slut sa jag till dom att jag skiter i detta nu, jag åker till Kristianstad istället, så lång tid har det aldrig tagit där. Sagt och gjort, vi åkte därifrån måttligt irriterande och förbannade över att behöva vänta så länge och sen ändå inte komma nånstans..

Efter 1 timme och 50 minuter i Kristianstad va jag färdig.. Tacka vet jag Kristianstad, där är dom trevliga, ger en smärstillande när man behöver och får det att gå undan.
I Lund va dom bara otrevliga och sura... dit åker jag nog inte fler gånger..

Ja de blev inget kort inlägg men nu har jag också ont...
Ha de kalas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0